ÉS A MACEBELL?

És a Macebell?
Kapok néha ilyen kérdéseket is, hát legyen…A kérdés az, hogy jó eszköz-e a macebell?
Kevés kivételtől eltekintve maga az eszköz teljesen semleges értékkel bír egészen addig, amíg meg meg határozzuk a céljaid, ahhoz mozgást rendelünk és esetleg még eszközt is. Önmagában tehát a Macebell sem rossz vagy jó eszköz, de amint ezzel mozgást végzel tudd, hogy miért és hogyan teszed, miképpen visz közelebb a céljaidhoz, de legyen ez a mentalitás jellemző Rád minden hasonló esetben is, más eszközök vagy mozgásformák esetén is.Alapvetően egy csomó gyakorlatot lehet elvégezni a Macebellel, ennek a jelentős része általában a gyártó vagy a rendszer fejlesztőjének önigazolása, ” lám mennyire jó befektetés ez a eszköz, hiszen mindenre jó.” Nos, ilyen eszköz nincs, üdvözöllek a valóságban. Van-e tehát olyan gyakorlat, ami csak és kizárólag a macebellel végezhető el? Igen, van ilyen – de ne a gyakorlatba, vagy az eszközbe szeress bele, hanem abban a hatásba, amit ezeken keresztül elérhetsz.

A videó látható gyakorlat például valóban Macebell specifikus, de hadd törjön ki belőlem az FMS rajongó, és hadd mondjam ki, ha a vállad és főképpen a gerinced thorakális szakasz nem elég mobil, a rotációs mozgásból nyerhető előny könnyen csak hatalmas kockázaton keresztül lesz kinyerhető, akkor meg minek az egész? A tipikusan 8-12 órát ülőmunkát végző emberek hátgerinci szakasza erősebb kifózist – görbületet, hajlást feszítést – vesz fel, és ez relatíve érinti a vállmobilitást is. Ez is az oka annak, hogy pár remek légzőgyakorlattal mobilizálható a váll – ami persze egy trükk, hiszen a valóságban amit mobilizálunk és hozunk kedvezőbb helyzetbe az nem más, mint a gerinc hátgerinci szakasza.
Most persze mondhatod, hogy ez már komplexebb annál, mint amire kíváncsi voltál, mert igazából csak edzeni akarsz. Értem, de nincs garancia arra, hogy minden kérésre neked tetsző választ kapsz.

Lakatos Péter